TTL.Online: Slovníček pojmů

Slovníček pojmů

Webdesign:

Grafická stránka www stránek. Webdesign zahrnuje použité barvy, rozložení prvků webu (kde bude menu, počítadlo přístupů, anketa atd.) a veškeré grafické prvky (hlavička, ikony atd.).

Tvorba www stránek:

Kódování stránek. V podstatě to znamená převedení webdesignu do jazyka, kterému rozumějí prohlížeče. Důležité je, aby se stránky zobrazovali uživateli správně, ať už používá jakýkoliv prohlížeč.

Klíčové slovo:

Anglicky "keyword". Označení pro slovo, které vystihuje tematické zaměření stránky. Jestliže jste provozovatelem továrny na hřebíky, bude pro vaše webové stránky klíčovým slovem "hřebíky". Keywords mají velký význam pro SEO. Lidé zadávají do vyhledavačů různé fráze a různá klíčová slova.

Před optimalizací je nezbytné, provést analýzu klíčových slov. Ta spočívá ve zjištění, jaká klíčová slova zadávají lidé hledající služby v oboru, na který se firma, požadující SEO, zaměřuje. Mohlo by se totiž stát, že po optimalizace na slovo "růže" bude méně efektivní než na spojení "červené růže", protože většina lidí hledajících na internetu tyto květiny zadá do vyhledavače klíčová slova "červené růže". Analýza je určena právě k tomu, aby odhalila nejčastější chování zákazníků, kteří shánějí konkrétní produkty.

SEO:

Search engine optimization = Optimalizace pro vyhledavače. Vyhledavače řadí ve výsledcích www stránky podle určitých kritérií. Když zadáte do vyhledavače slovo "hřebíky" Zobrazí se vám cca 210 tisíc stránek obsahujících toto slovo. Pravděpodobnost, že kliknete na jednu z nabízených stránek je tím vyšší, čím výš se stránka umístí. Zjednodušeně řečeno je velká šance, že kliknete na jednu z těch, které se zobrazí v první desítce, než na tu, která se objeví na 51 pozici.

Cílem SEO je přesvědčit vyhledavač, že určitý web nejlépe odpovídá určitému klíčovému slovu. Jestliže prodáváte hřebíky, máte větší naději na uzavření obchodu přes internet, pokud se zobrazíte na dotaz "hřebíky" v prvních deseti nabízených odkazech.

SEO může dát vaší internetové prezentaci nový rozměr. Pro internetové obchody je nezbytná.

Copywriting:

Psaní textů, to je copywriting. Nejedná se ale o obyčejnou slohovou práci. Copywriting má zpravidla svůj účel, a tím upoutat pozornost čtenářů, za účelem dobré prezentace firem nebo jednotlivců. Často se od copywritingu očekává zvýšení prodeje zboží nebo služeb. Dobře napsaný text dokáže divy.

Zpětné odkazy:

Jakákoliv www stránka, na které je aktivní adresa vašeho webu (po kliknutí na určité slovo, ikonu atd. se otevřou vaše stránky) obsahuje zpětný odkaz. Tím je právě ta adresa (odkaz). Zpětné odkazy se dají vyměňovat (vy na své stránky dáte odkaz na někoho jiného, on na oplátku na své stránky umístí odkaz na vás). Účelem zpětných odkazů, tzv. backlinků, je zvýšení návštěvnosti stránek a bývají nedílnou součástí SEO.